LONDRA – Londra’nın güneydoğusundaki iki demiryolu kemerinin altına gizlenmiş bir depoda, fıçıda olgunlaştırılmış beyaz peynir, taze kekik, Girit zeytinyağı ve şehrin en iyi restoranlarına yönelik yaklaşık yüz farklı şarap gibi Yunan lezzetlerinin bir hazinesi var. ve seçici ev aşçıları. Ancak İngiltere, Avrupa Birliği ile Brexit’in gerektirdiği gümrük kurallarının aşamalarını geçerken, Maltby & Greek’teki cazip çeşitlilik tehdit altında.
Malların İngiltere sınırını geçmesi için gereken ek formlar, gümrük ücretleri ve sağlık güvenliği kontrolleri, özellikle küçük miktarlarda taşınan işletmeler için zordur. Buna, Avrupa kıtasındaki küçük tedarikçilerden satın alan ve Londra’yı yemek için dünyanın en iyi şehirlerinden biri haline getirmeye yardımcı olan uzman gıda ithalatçıları da dahildir.
Maltby & Greek’in sahibi Yannos Hadjiioannou, son on yıldır Yunanistan’dan ve adalarından yiyecek ve şarap ithal ederek, İngiltere’de nadiren bulunan ürünlerle kendini ödüllendiren, “olağandışı ürünleri keşfetme ve ithal etme yeteneğimizi en aza indirdi” dedi. Cumartesi günleri kemerlerin altında, müşteriler keçi sütü tereyağını inceleyebilirler; Sakız adasından gelen inek sütünden yapılan bir Hellim türü olan Mastelo peyniri; dağ çayı demetleri; ve kuzey Peloponnese’deki Feneos’tan soluk Gigantes fasulyesi.
Spa Terminus, gıda üreticileri ve şarap ithalatçılarını barındıran uzun bir demiryolu kemerleri şeridi. Kredi. . . The New York Times için Andrew Testa
Bu eşyaların her birini buraya getirmek iki haftadan biraz daha uzun bir süre önce daha karmaşık hale geldi.
Bir yıllık bir gecikmenin ardından, 1 Ocak’ta İngiltere, 2020’de ülkeye yapılan tüm ithalatın yarısını oluşturan Avrupa Birliği’nden gelen mallar için gümrük gerekliliklerinin uygulanmasını hızlandırdı. Şimdi, mallara gümrük beyannameleri eşlik etmelidir. (Geçen yıl, İngiliz ithalatçılar raporlamayı yaklaşık altı ay geciktirebilirdi. ) Ve hayvansal ve bitkisel ürünleri – örneğin çoğu gıdayı – ithal eden işletmeler, sevkiyatları önceden hükümete bildirmelidir.
Sınırda, kuralların getirilmesi nispeten sorunsuz geçti. İngiltere’ye feribot seferleri düzenleyen Danimarkalı bir lojistik şirketi olan DFDS, bazı müşterilerin evrakları yanlış doldurduğunu ve bazı gıda sevkiyatlarının durdurulduğunu söyledi. Bir gün, Hollanda’dan yapılan sevkiyatlar, önceki günden kalan birikmeyle başa çıkmak için durdurulmak zorunda kaldı.
DFDS CEO’su Torben Carlsen, “Katılan herkes bir yıl önce olanlardan bir şeyler öğrenmeye çalıştı” dedi.
Geçen yıl, Avrupa Birliği, Brexit yürürlüğe girer girmez gümrük kurallarını uygulamaya koydu ve sorunlar hemen birikmeye başladı: Teslimatlar ertelendi, kamyon şirketleri İrlanda’ya hizmet vermeyi bıraktı ve limanlarda yiyecekler bozuldu. Sorunların çoğunun çözülmesi bir aydan fazla sürdü.
İngiltere bu yıl aynı ithalat sorunlarını karşılayamadı. 2019 verilerine göre, ülkenin gıdasının yaklaşık dörtte biri Avrupa Birliği’nden ithal ediliyor ki bu rakam kışın taze meyve ve sebzelerde önemli ölçüde artış gösteriyor.
Ancak zorluklar var – sınırdan uzakta, görünmeyen. Bazı İngiliz işletmeleri, Avrupalı tedarikçilerini kaybetmemek için ihracat maliyetlerini üstleniyor. Diğerleri sadece daha az ithal ediyor ve müşterilerin seçeneklerini azaltıyor. Yine de diğerleri, satın almaları toplu siparişlerle sınırlandırıyor ve yeni ürünleri denemekten vazgeçiyor.
Düşüş, en son ithalat kuralları başlamadan önce bile fark edildi. Yiyecek ve İçecek Federasyonu’na göre, 2021’in ilk dokuz ayında yiyecek ve içecek ithalatı 2019’a göre yaklaşık yüzde 11 düştü.
İngiltere, 2021’in başında Avrupa Birliği’nin gümrük birliğinden ayrıldıktan sonra, Bay Hadjiioannou, işlerin normal seyrinde devam ettiğini söyledi. Ancak altı ay içinde, ek gümrük maliyetleri ve buna bağlı fiyat artışları engelleyici hale geldi. Girit’ten gelen yumuşak taze koyun sütü peyniri ve geleneksel olarak süzme koyun veya keçi yoğurdu olan anthotyro’nun haftalık teslimatlarını durdurdu ve popüler ürünleri düzenli olarak stokta bıraktı. Girit’ten gelen sosisler artık taze yerine donmuş olarak geliyor, böylece daha büyük ve daha seyrek teslimatlarla gönderilebilirler.
Bay Hadjiioannou, “Çoğu bozulabilir ürünler, özellikle küçük hacimli ama birçok restoran ve şarküteri için önemli olan ürünler zarar gördü” dedi. Brexit’ten kaynaklanan en büyük bozulmanın esneklik kaybı olduğunu da sözlerine ekledi.
Maltby & Greek, çeşitliliği Brexit-gerekli gümrük kuralları tarafından tehdit altında olan Yunan lezzetlerinin hazinesi. Kredi. . . The New York Times için Andrew Testa
Maltby & Greek’in sahibi Yannos Hadjiioannou, “Çoğu bozulabilir ürünler, özellikle küçük hacimli ama birçok restoran ve şarküteri için önemli olanlar zarar gördü” dedi. Kredi. . . The New York Times için Andrew Testa
Maltby & Greek’in deposu, gıda üreticileri, toptancıları ve şarap ithalatçılarını barındıran uzun bir demiryolu kemerleri şeridi olan Spa Terminus’tadır. Yılın bu zamanında pazarlarında taze ürünler Sicilya turunçgilleri, İtalyan yapraklı yeşillikleri ve Fransız kök sebzelerini içerir. Maltby & Greek’in karşı ucunda Rachel Sills, İsviçre ve Hollanda’da yapılan peynirleri satıyor. İsviçre’den ihracat deneyimi, Brexit’in ticaret kurallarının darbesini yumuşatırken, onu ekstra maliyetten kurtarmadı.
Hollanda’daki dört küçük üreticiden peynir alıyor – o kadar küçük ki hepsinin bir e-posta adresi yok. Artık her birinin bir Ekonomik Operatör Sicil ve Kimlik numarasının yanı sıra ihracat ve vergi evraklarını yapmak için gümrük acentelerine sahip olması ve tarife kodlarını içeren daha ayrıntılı faturaları doldurmaları gerekiyor.
Bayan Sills, peynir üreticilerinin ihracat izinleri için ekstra masrafları üstlendiğini söyledi. Son zamanlarda, kendi ithalat ücretlerine ek olarak, her bir fatura için yalnızca 65 Euro (74.50 $) ödeyecek şekilde siparişleri birleştirmeyi başardı. “Yani, bu aşamaya kadar, ihracat ücretlerinin gerçek maliyetlerini ödemeye başlamadılar” dedi. “Sahibim. ”
“ Asıl mesele evrak işi ya da maliyet o kadar zahmetli değil,” dedi Bayan Sills. Ancak çok sayıda tedarikçisi olan şirketler için, “her birinin maliyetini topladığınızda, o zaman çıldırır” dedi, özellikle küçük hacimler satın alıyorsa.
Ve şimdiye kadar Brexit’in bu işletmeler için özetlediği şey bu: ekstra maliyetler.
Londra’da bir ticaret politikası uzmanı olan David Henig, “Çılgın kıtlık noktasına geldik” dedi. Gümrük sistemleri çalışıyor, ancak hasar daha çok “yavaş kaynayan bir kurbağa” gibi olacak. Uzun vadede gayri safi yurtiçi hasılanın yaklaşık yüzde 4’ü kadar bir açık gösteren bağımsız tahminlerle birlikte, ekstra maliyetler Britanya ekonomisini yiyip bitirecek. Bay Henig, müşteriler için genel etkinin muhtemelen daha az seçenek olacağını ekledi.
Aynı zamanda şirketlerin İngiltere’ye yatırım yapma teşviklerini de azaltmaya devam ediyor.
2004 yılında Londra’da başlayan ve şu anda Avrupa ve Kuzey Amerika’daki yüzlerce küçük çiftlikten yaklaşık 1.600’e taze ürün tedarik eden Natoora’nın kurucusu Franco Fubini, “Birkaç yıl öncesine göre daha az İngiltere merkezliyiz” dedi. dünya çapında restoranlar ve Amerika Birleşik Devletleri’nde karakolları olan Selfridges ve Whole Foods dahil mağazalar.
Natoora’nın sahibi Franco Fubini, 2019’da Sicilya’da. Kredi. . . The New York Times için Suzie Howell
Natoora’nın Londra deposunda taze limonlar. Kredi. . . The New York Times için Suzie Howell
Natoora, şirketin İngiliz kolunun artık İtalya, Fransa, İspanya ve Yunanistan’daki çiftliklerden doğrudan hiçbir şey ithal etmemesi için iç süreçlerini yeniden düzenledi. Bunun yerine, ürünlerin kıtadaki merkezler tarafından satın alınabilmesi ve ardından Londra ofisine satılabilmesi için Paris ve Milano’da daha fazla çalışan işe alındı. Bu konsolidasyon, yalnızca bir fatura olduğu anlamına gelir ve kamyonlar ve gümrüklerde tasarruf sağlar.
Natoora bir geçici çözüm bulsa da Bay Fubini, Brexit’in İngiltere’nin uluslararası itibarını zedeleyerek şirketinin geleceğini yeniden gözden geçirmesine neden olduğunu söyledi. “15 ya da 16 yılda ilk kez, Birleşik Krallık’a ne kadar yatırım yapmaya devam etmemiz gerektiğini gerçekten sorgulamaya başladım” dedi.
Başbakan Boris Johnson, 2020 Noel Arifesi’nde Avrupa Birliği ile yeni ticaret anlaşmasını duyurduğunda, anlaşmanın, “Eğer bir şey olursa, şirketlerimizin ve ihracatçılarımızın Avrupalı dostlarımızla daha da fazla iş yapmasına izin vermeli. ” Gerçekte, daha da zorlaştırdı, kolaylaştırmadı. Brexit, İngiltere’yi Brüksel bürokrasisinden kurtarabilir, ancak işletmeleri diğer bürokrasilere bağladı. Brexit’in vaatleri farklı olsa da – yeni pazarların açılmasından ve deregülasyondan – faydaların gerçekleştirilmesindeki yavaşlık destekçilerini bile hayal kırıklığına uğrattı.
Spa Terminus’taki diğer taze ürün pazarı Puntarelle & Company, Brexit’in İngiliz çiftçiler için çoğunlukla Avrupa Birliği’nden ithal edilen gıdaların bir kısmını üretmeleri için harika bir fırsat olabileceğini söyleyen Elena Deminska tarafından yönetiliyor. Bayan Deminska, ülkenin acı kış marulu veya brokoli rabe veya “biraz çaba ile” kayısı için iklime sahip olduğunu söyledi. Bunun yerine çiftçilerin “esnek olmadıklarından” şikayet ediyor. ”
Yaklaşık dört yıl önce, büyük bir öngörüyle Bayan Deminska, gümrük işlerini harici bir şirkete yaptırdı. Yine de Brexit kaynaklı evrak işlerinde umutsuzluğa kapılıyor. “Bu sadece yararlı değil,” dedi. “Zaten yeterince evrak işi var. ”
Tüm bu işletmeler için önlerinde daha fazla engel var. Temmuz ayından itibaren, gıda ithalatına Avrupa Birliği’ndeki müfettişler tarafından imzalanan sağlık sertifikalarının eşlik etmesi gerekecek ve bu sertifikalar sınırda anlık kontroller için seçilebilecek.
Bay Fubini, bu değişikliklerin “sadece karmaşıklığı ve maliyeti artıracağını” söyledi. “Yıkıcı. ”
Malların İngiltere sınırını geçmesi için gereken ek formlar, gümrük ücretleri ve sağlık güvenliği kontrolleri, özellikle küçük miktarlarda taşınan işletmeler için zordur. Buna, Avrupa kıtasındaki küçük tedarikçilerden satın alan ve Londra’yı yemek için dünyanın en iyi şehirlerinden biri haline getirmeye yardımcı olan uzman gıda ithalatçıları da dahildir.
Maltby & Greek’in sahibi Yannos Hadjiioannou, son on yıldır Yunanistan’dan ve adalarından yiyecek ve şarap ithal ederek, İngiltere’de nadiren bulunan ürünlerle kendini ödüllendiren, “olağandışı ürünleri keşfetme ve ithal etme yeteneğimizi en aza indirdi” dedi. Cumartesi günleri kemerlerin altında, müşteriler keçi sütü tereyağını inceleyebilirler; Sakız adasından gelen inek sütünden yapılan bir Hellim türü olan Mastelo peyniri; dağ çayı demetleri; ve kuzey Peloponnese’deki Feneos’tan soluk Gigantes fasulyesi.
Spa Terminus, gıda üreticileri ve şarap ithalatçılarını barındıran uzun bir demiryolu kemerleri şeridi. Kredi. . . The New York Times için Andrew Testa
Bu eşyaların her birini buraya getirmek iki haftadan biraz daha uzun bir süre önce daha karmaşık hale geldi.
Bir yıllık bir gecikmenin ardından, 1 Ocak’ta İngiltere, 2020’de ülkeye yapılan tüm ithalatın yarısını oluşturan Avrupa Birliği’nden gelen mallar için gümrük gerekliliklerinin uygulanmasını hızlandırdı. Şimdi, mallara gümrük beyannameleri eşlik etmelidir. (Geçen yıl, İngiliz ithalatçılar raporlamayı yaklaşık altı ay geciktirebilirdi. ) Ve hayvansal ve bitkisel ürünleri – örneğin çoğu gıdayı – ithal eden işletmeler, sevkiyatları önceden hükümete bildirmelidir.
Sınırda, kuralların getirilmesi nispeten sorunsuz geçti. İngiltere’ye feribot seferleri düzenleyen Danimarkalı bir lojistik şirketi olan DFDS, bazı müşterilerin evrakları yanlış doldurduğunu ve bazı gıda sevkiyatlarının durdurulduğunu söyledi. Bir gün, Hollanda’dan yapılan sevkiyatlar, önceki günden kalan birikmeyle başa çıkmak için durdurulmak zorunda kaldı.
DFDS CEO’su Torben Carlsen, “Katılan herkes bir yıl önce olanlardan bir şeyler öğrenmeye çalıştı” dedi.
Geçen yıl, Avrupa Birliği, Brexit yürürlüğe girer girmez gümrük kurallarını uygulamaya koydu ve sorunlar hemen birikmeye başladı: Teslimatlar ertelendi, kamyon şirketleri İrlanda’ya hizmet vermeyi bıraktı ve limanlarda yiyecekler bozuldu. Sorunların çoğunun çözülmesi bir aydan fazla sürdü.
İngiltere bu yıl aynı ithalat sorunlarını karşılayamadı. 2019 verilerine göre, ülkenin gıdasının yaklaşık dörtte biri Avrupa Birliği’nden ithal ediliyor ki bu rakam kışın taze meyve ve sebzelerde önemli ölçüde artış gösteriyor.
Ancak zorluklar var – sınırdan uzakta, görünmeyen. Bazı İngiliz işletmeleri, Avrupalı tedarikçilerini kaybetmemek için ihracat maliyetlerini üstleniyor. Diğerleri sadece daha az ithal ediyor ve müşterilerin seçeneklerini azaltıyor. Yine de diğerleri, satın almaları toplu siparişlerle sınırlandırıyor ve yeni ürünleri denemekten vazgeçiyor.
Düşüş, en son ithalat kuralları başlamadan önce bile fark edildi. Yiyecek ve İçecek Federasyonu’na göre, 2021’in ilk dokuz ayında yiyecek ve içecek ithalatı 2019’a göre yaklaşık yüzde 11 düştü.
İngiltere, 2021’in başında Avrupa Birliği’nin gümrük birliğinden ayrıldıktan sonra, Bay Hadjiioannou, işlerin normal seyrinde devam ettiğini söyledi. Ancak altı ay içinde, ek gümrük maliyetleri ve buna bağlı fiyat artışları engelleyici hale geldi. Girit’ten gelen yumuşak taze koyun sütü peyniri ve geleneksel olarak süzme koyun veya keçi yoğurdu olan anthotyro’nun haftalık teslimatlarını durdurdu ve popüler ürünleri düzenli olarak stokta bıraktı. Girit’ten gelen sosisler artık taze yerine donmuş olarak geliyor, böylece daha büyük ve daha seyrek teslimatlarla gönderilebilirler.
Bay Hadjiioannou, “Çoğu bozulabilir ürünler, özellikle küçük hacimli ama birçok restoran ve şarküteri için önemli olan ürünler zarar gördü” dedi. Brexit’ten kaynaklanan en büyük bozulmanın esneklik kaybı olduğunu da sözlerine ekledi.
Maltby & Greek, çeşitliliği Brexit-gerekli gümrük kuralları tarafından tehdit altında olan Yunan lezzetlerinin hazinesi. Kredi. . . The New York Times için Andrew Testa
Maltby & Greek’in sahibi Yannos Hadjiioannou, “Çoğu bozulabilir ürünler, özellikle küçük hacimli ama birçok restoran ve şarküteri için önemli olanlar zarar gördü” dedi. Kredi. . . The New York Times için Andrew Testa
Maltby & Greek’in deposu, gıda üreticileri, toptancıları ve şarap ithalatçılarını barındıran uzun bir demiryolu kemerleri şeridi olan Spa Terminus’tadır. Yılın bu zamanında pazarlarında taze ürünler Sicilya turunçgilleri, İtalyan yapraklı yeşillikleri ve Fransız kök sebzelerini içerir. Maltby & Greek’in karşı ucunda Rachel Sills, İsviçre ve Hollanda’da yapılan peynirleri satıyor. İsviçre’den ihracat deneyimi, Brexit’in ticaret kurallarının darbesini yumuşatırken, onu ekstra maliyetten kurtarmadı.
Hollanda’daki dört küçük üreticiden peynir alıyor – o kadar küçük ki hepsinin bir e-posta adresi yok. Artık her birinin bir Ekonomik Operatör Sicil ve Kimlik numarasının yanı sıra ihracat ve vergi evraklarını yapmak için gümrük acentelerine sahip olması ve tarife kodlarını içeren daha ayrıntılı faturaları doldurmaları gerekiyor.
Bayan Sills, peynir üreticilerinin ihracat izinleri için ekstra masrafları üstlendiğini söyledi. Son zamanlarda, kendi ithalat ücretlerine ek olarak, her bir fatura için yalnızca 65 Euro (74.50 $) ödeyecek şekilde siparişleri birleştirmeyi başardı. “Yani, bu aşamaya kadar, ihracat ücretlerinin gerçek maliyetlerini ödemeye başlamadılar” dedi. “Sahibim. ”
“ Asıl mesele evrak işi ya da maliyet o kadar zahmetli değil,” dedi Bayan Sills. Ancak çok sayıda tedarikçisi olan şirketler için, “her birinin maliyetini topladığınızda, o zaman çıldırır” dedi, özellikle küçük hacimler satın alıyorsa.
Ve şimdiye kadar Brexit’in bu işletmeler için özetlediği şey bu: ekstra maliyetler.
Londra’da bir ticaret politikası uzmanı olan David Henig, “Çılgın kıtlık noktasına geldik” dedi. Gümrük sistemleri çalışıyor, ancak hasar daha çok “yavaş kaynayan bir kurbağa” gibi olacak. Uzun vadede gayri safi yurtiçi hasılanın yaklaşık yüzde 4’ü kadar bir açık gösteren bağımsız tahminlerle birlikte, ekstra maliyetler Britanya ekonomisini yiyip bitirecek. Bay Henig, müşteriler için genel etkinin muhtemelen daha az seçenek olacağını ekledi.
Aynı zamanda şirketlerin İngiltere’ye yatırım yapma teşviklerini de azaltmaya devam ediyor.
2004 yılında Londra’da başlayan ve şu anda Avrupa ve Kuzey Amerika’daki yüzlerce küçük çiftlikten yaklaşık 1.600’e taze ürün tedarik eden Natoora’nın kurucusu Franco Fubini, “Birkaç yıl öncesine göre daha az İngiltere merkezliyiz” dedi. dünya çapında restoranlar ve Amerika Birleşik Devletleri’nde karakolları olan Selfridges ve Whole Foods dahil mağazalar.
Natoora’nın sahibi Franco Fubini, 2019’da Sicilya’da. Kredi. . . The New York Times için Suzie Howell
Natoora’nın Londra deposunda taze limonlar. Kredi. . . The New York Times için Suzie Howell
Natoora, şirketin İngiliz kolunun artık İtalya, Fransa, İspanya ve Yunanistan’daki çiftliklerden doğrudan hiçbir şey ithal etmemesi için iç süreçlerini yeniden düzenledi. Bunun yerine, ürünlerin kıtadaki merkezler tarafından satın alınabilmesi ve ardından Londra ofisine satılabilmesi için Paris ve Milano’da daha fazla çalışan işe alındı. Bu konsolidasyon, yalnızca bir fatura olduğu anlamına gelir ve kamyonlar ve gümrüklerde tasarruf sağlar.
Natoora bir geçici çözüm bulsa da Bay Fubini, Brexit’in İngiltere’nin uluslararası itibarını zedeleyerek şirketinin geleceğini yeniden gözden geçirmesine neden olduğunu söyledi. “15 ya da 16 yılda ilk kez, Birleşik Krallık’a ne kadar yatırım yapmaya devam etmemiz gerektiğini gerçekten sorgulamaya başladım” dedi.
Başbakan Boris Johnson, 2020 Noel Arifesi’nde Avrupa Birliği ile yeni ticaret anlaşmasını duyurduğunda, anlaşmanın, “Eğer bir şey olursa, şirketlerimizin ve ihracatçılarımızın Avrupalı dostlarımızla daha da fazla iş yapmasına izin vermeli. ” Gerçekte, daha da zorlaştırdı, kolaylaştırmadı. Brexit, İngiltere’yi Brüksel bürokrasisinden kurtarabilir, ancak işletmeleri diğer bürokrasilere bağladı. Brexit’in vaatleri farklı olsa da – yeni pazarların açılmasından ve deregülasyondan – faydaların gerçekleştirilmesindeki yavaşlık destekçilerini bile hayal kırıklığına uğrattı.
Spa Terminus’taki diğer taze ürün pazarı Puntarelle & Company, Brexit’in İngiliz çiftçiler için çoğunlukla Avrupa Birliği’nden ithal edilen gıdaların bir kısmını üretmeleri için harika bir fırsat olabileceğini söyleyen Elena Deminska tarafından yönetiliyor. Bayan Deminska, ülkenin acı kış marulu veya brokoli rabe veya “biraz çaba ile” kayısı için iklime sahip olduğunu söyledi. Bunun yerine çiftçilerin “esnek olmadıklarından” şikayet ediyor. ”
Yaklaşık dört yıl önce, büyük bir öngörüyle Bayan Deminska, gümrük işlerini harici bir şirkete yaptırdı. Yine de Brexit kaynaklı evrak işlerinde umutsuzluğa kapılıyor. “Bu sadece yararlı değil,” dedi. “Zaten yeterince evrak işi var. ”
Tüm bu işletmeler için önlerinde daha fazla engel var. Temmuz ayından itibaren, gıda ithalatına Avrupa Birliği’ndeki müfettişler tarafından imzalanan sağlık sertifikalarının eşlik etmesi gerekecek ve bu sertifikalar sınırda anlık kontroller için seçilebilecek.
Bay Fubini, bu değişikliklerin “sadece karmaşıklığı ve maliyeti artıracağını” söyledi. “Yıkıcı. ”